Varumärkesanalytikerna på Nordisk Media Analys har gjort listor över de varumärken, som sammantaget under 2005 ökade respektive minskade i kategorin tänkbart varumärke, skriver Dagens Industri. ICA är en klar vinnare, medan Coop tappar. Varumärkena ICA stormarknader, ICA:s flingor och müsli samt Willys var bland de varumärken, som hade störst framgång i fjol, enligt Foodnet. Kelloggs Cornflakes, Estrella och Coop hade det däremot motigt.
Svårt för Kelloggs och Coop
Varumärkesanalytikerna på Nordisk Media Analys har gjort listor över de varumärken, som sammantaget under 2005 ökade respektive minskade i kategorin tänkbart varumärke, skriver Dagens Industri. ICA är en klar vinnare, medan Coop tappar. Varumärkena ICA stormarknader, ICA:s flingor och müsli samt Willys var bland de varumärken, som hade störst framgång i fjol, enligt Foodnet. Kelloggs Cornflakes, Estrella och Coop hade det däremot motigt.