23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

77 procent av konsumenterna har aldrig hört talas om RFID


Enkäten heter " RFID and Consumers: Understanding Their Mindset" och den kan laddas ned som en 12-sidig PDF-fil från företagets hemsida.
Mer än 1.000 konsumenter har djupintervjuats, men det gäller enbart USA-konsumenter. Ett exempel ur alla data: 77 procent av konsumenterna har aldrig hört talas om RFID...



Alla talar om RFID, åtminstone alla i förpacknings- och distributionsbranschen. Men vad tycker egentligen konsumenterna om RFID – och vet de överhuvudtaget något om denna företeelse? Det har Cap Gemini Ernst & Young försökt ta reda på i en omfattande enkät, som kartlägger konsumenternas förståelse av RFID och deras intresse av – eller motvilja mot – att betala för RFID-försedda förpackningar och produkter.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.125