23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Lidl växer snabbast

Lidl är den dagligvarukedja som växer snabbast i världen. Det visar M+M Planet Retails sammanställning över den globala dagligvarumarknaden 2003, redovisad i

Fri Köpenskap

.

Mätt i dollar har Schwartz Grou, som bland annat äger Lidl, ökat omsättningen med 36 procent jämfört med 2002. Mätt i lokala valutor är förändringen 13 procent.

Används i stället den senare måttstocken är det

brittiska

Tesco, som växer snabbast, följt av

amerikanska

drugstorekedjan Walgreens och Schwartz Group.

Den allra största dagligvarukedja är fortfarande amerikanska Wal-Mart följt av

franska

Carrefour och

nederländska

detaljhandelsjätten Ahold, som bland annat äger halva Icakoncernen.

Tyska

Metro är nummer fyra, följt av amerikanska Kroger och brittiska Tesco.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079|instance-web02