23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Nestlé och Ingman bildar Glasskiosken

Kristianstad
Svenska Glasskiosken har cirka 50 anställda och beräknas omsätta cirka 200 miljoner kronor. Till VD har utsetts Christer Losell, tidigare VD för Ingman Glass i Åhus.
Glasskiosken AB ska marknadsföra och sälja produkter från tio glassfabriker inom Nestlé- och Ingman-koncernerna. I sortimentet ingår varumärken som Åhus Glass, Disney, Lion och Smarties.
Finska Ingman Foods övertog hösten 2002 Åhus Glass AB. I början av 2003 övertog man också glassproduktionen inom Carlshamns Mejeri och bildade Ingman Glass AB.
På förpackningssidan har det nya bolaget profilerat sig med att lansera delbara halvlitersförpackningar i termoformad plast, som ersätter de tidigare halvliters ”tegelstenarna” i kartong.





Nestlé och Ingman Glass (f d Åhus Glass AB) har gått samman och bildat det nya marknads- och försäljningsbolaget Svenska Glasskiosken AB med huvudkontor i .
BREAKING
{{ article.headline }}
0.084