23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Sveriges tyngsta varumärken


Hall & Cederquist Y & R har undersökt 879 varumärken i Sverige. Undersökningen ingår i den större världsomfattande studie som genomförs av Young & Rubicam-nätverket. Där ingår 130.000 personer från 42 länder.
Så här ser listan ut enligt Dagens PS när det gäller varumärkenas styrka och anseende ( inom parentes placeringen 2000, då undersökningen gjordes senast):



1. Marabou ( 1)
2. Wasa knäckebröd ( 24)
3. Kalles Kaviar ( -)
4. Volvo ( 2)
5. IKEA ( 6)
6. Ramlösa ( 36)
7. Coca-Cola ( 12)
8. Arla ( 29)
9. ICA ( 4)
10. LEGO ( 18)
11. GB Glace ( 7)
12. Nokia ( 13)
13. Rädda Barnen ( 15)
14. BRIS ( 20)
15. Yes ( 3)
16. Röda Korset ( 8)
17. Gevalia ( 21)
18. Ahlgrens Bilar ( -)
19. Kellogg`s ( 26)
20. TV 4 ( 25)






















Marabou är det mest ansedda och erkända varumärket i Sverige. Godistillverkaren toppar en varumärkesundersökning gjord av Hall & Cederqvist Y&R, publicerad på webbplatsen www.dagensps.se (klicka här).
BREAKING
{{ article.headline }}
0.093