23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

350 miljoner unika etiketter!


Varje dag delas mer än 1.000 priser ut till vinnare, som ringer in till Coca-Cola och anger sitt kodnummer via knapptryckning på sin telefon. Den, som vunnit, kopplas fram till en gratulerande telefonist och alla andra får ett elektronisk tack och får försöka igen.
Marknadsfolket på Coca-Cola har varit smarta nog att bygga in fler funktioner i koden. Därför får de med varje samtal värdefull information om t ex vilken produkt kunden valt, när den köpts och i vilken region den inhandlats….
Koden är bläckstråletryckt på baksidan av de flexotryckta krymphylsorna och det är etiketteringsföretaget ITW AutoSleeve i Österrike, som ligger bakom hela tekniken i kampanjen.




I sommar har Coca-Cola Italy kört en kampanj, som innefattat det största antalet unika etiketter hittills. Drygt 350 miljoner krymphylsor för tio olika Coke-produkter har var och en försetts med unik information i form av ett 10-siffrigt kodnummer.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.09