23948sdkhjf

Smirnoff i aggressiv marknadsföring

Vi lever i en föränderlig värld. Lyckligtvis, tycker majoriteten i Polen , där man nu mer än tidigare ser möjligheter till förbättrade livsvillkor. Och med förändrad livsstil, kommer förändrat konsumtionsmönster. Jämfört med sina föräldrar har Polens unga en helt annan attityd till och respekt för alkohol. Konsumtion av öl och vin ökar, medan den traditionella marknaden för vodka stadigt minskar.
För att kunna växa i en krympande marknad, beslöt Smirnoff i Polen för några år sedan att uppgradera sin förpackning, samtidigt som man gjorde en mindre prissänkning.
Förra julen hade Smirnoff en stor försäljningsframgång med en ytterförpackning, tillverkad i Frövi Bright kartong och nu har GUDV Polska startat en ny aggressiv marknadsföring för Smirnoff i Polen, även denna gång med en ytterförpackning i den svenska kartongkvaliteten. Kartongkapseln är tillverkad i 390 grams Frövi Bright, levererad av Assi Domän Frövi och konverterad av polska Kappa Expac Konin.
Den här gången har man designat en fyrkantig kartongkapsel, med ett tryck som består av en enda stor bild. Bilden är placerad på så sätt på kapseln, att man genom att arrangera fyra kapslar vid sidan om varandra, med olika sidor utåt, ser hela den säljande bilden..! (Se ”bildspelet” ovan!) Den här grafiska designen togs ursprungligen fram av GUDV i Grekland .

Tilläggas kan, att GUDV är ett multinationellt företag, som äger varumärken som Gordons, Baileys, Johnnie Walker och Smirnoff, där Smirnoff är storsäljaren. Förra året var den totala försäljningen 18,4 miljoner lådor - en ökning från året tidigare med 12 %.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063