23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Boom för Private Labels i USA

Egna varumärken - Private Labels - redovisar de största ökningarna på länge i USA.

Advertising Age

rapporterar att bland annat batterier och blöjor har visat tvåsiffriga ökningstal.

Siffrorna från USA är skrämmande för företag med varumärkesprodukter. Om butikskedjornas egna varumärken börjar ta mark, innebär det förlorade marknadsandelar för de etablerade varumärkena.

I 20 av 35 kategorier, som

Banc of America Securities

mäter, noteras ökningar på minst 6-7 procent för kedjornas egna varumärken, dock inte livsmedel.

(Källa:

Dagens Handel

).

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web03