23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Kartongtävling ökar användandet?

På årets

interpack

lanserade Stora Enso de nya varumärkena

Cupforma

och

Trayforma

för mugg- och brickmarknaden. För muggmarknaden strävar företaget efter tillväxt som reklambärare och för snabbkaffeprodukter, medan brickmarknadens största potential väntas ligga i ickelivsmedelstillämpningar.

För att uppmuntra till formgivning av brickor för andra tillämpningar än livsmedel har Stora Enso nu lanserat formgivningstävlingen Trayforma International Design Awards. Såväl befintliga lösningar, som produkter under utveckling, kan delta.

Tävlingen har separata klasser för livsmedels- och icke-livsmedelsprodukter. Bidragen kommer att utvärderas vid årets slut och priserna delas ut i mars 2003.

Mer info hittar du om du klickar på länken: trayforma eller länken: cupforma.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.105