23948sdkhjf

Hellre trådlös än burklös...

Coca-Cola och Isochron Data Corporation har inlett samarbete kring ett trådlöst system för informationsöverföring från läskautomater till de dryckesleverantörer, som fyller automaterna och servar dom.
Med hjälp av ett självdiagnostiskt system kan läskautomaten via en trådlös sändare över Internet kontinuerligt rapportera om sin egen status. Den kan t ex säga "Jag har bara 12 burkar Coke Light kvar och de senaste tre dygnen har jag sålt en burk varannan timme. Kom och fyll på! " eller "Det har uppstått ett fel i drivmotor tre. Jag kan inte leverera Zingo! Kom och reparera!"
Givetvis ligger alla rapporter till grund för ett automatiskt statistikprogram, som ger rader av fakta om när och var man säljer bäst av vad.
När betalningen så småningom kan ske med hjälp av mobiltelefon, får bryggeriet också reda på vem som handlat...
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078