Der bliver stadig indsamlet mere emballageaffald i Tyskland. Duales System Deutschland har netop offentliggjort tallene for indsamling og genvinding for 1999. Der blev indsamlet 77,7 kg. emballageaffald med 75,8 kg. i 1998. Glas står for størstedelen, dernæst kommer de såkaldt lette emballager og til sidst papir, pap og karton. Men ifølge nyhedsbrevet Emballage & Miljø i Tyskland, der udgives af Det Tysk-Danske Handelskammer, så er det også et stigende problem, at der er mange gratister i systemet. Nå man ser på de indsamlede mængder, i forhold til det, der er blevet indberettet af firmaerne, viser det sig, at der bliver indsamlet mere, end der bliver betalt for. Duales vil nu yderligere skærpe kursen overfor gratister.
Annons Annons AnnonsNy rekord for Duales
Annons