23948sdkhjf

Svenska älskedrycker

Nej, vi har inte stavat fel i rubriken. Det är så här Spendrups Bryggeri vill marknadsföra sina traditionella och klassiska läskedrycker som samlas under ett gemensamt varumärke – Spendrups Klassiker. Detta omfattar tolv av företagets olika läskedrycker. Samtidigt får varje läskedryck ett tydligt namn som är direkt kopplat till dess smak. Målet är att tydliggöra Spendrups och göra det enklare för handlare och konsumenter att se skillnader mellan smaker. Ambitionen har varit att hitta en konstnärlig prägel på etiketten. Den bygger på kontraster. Texten är klassiskt formgiven och står mot en frilagd dekor i starka, färgglada toner. Tester bland konsumenter har redan visat att Spendrups Klassiker upplevs som tilltalande, kul och annorlunda läskedrycker. ”Svenska Älskedrycker ” är den slogan som används i kampanjen i samband med lanseringen. - Vi har helt enkelt flyttat på l och ä i ordet ”läskedrycker”. Benämningen älskedrycker passar bra för Spendrups klassiker, säger Hans Ahlgren, ad på reklambyrån Stenström & Co, som har tagit fram den nya designen. Det är frågan om omtyckta drycker som många vuxna, barn och ungdomar druckit både på fest och kalas. Den klassiska ”älskedrycken” champagne får se upp. Nu kommer hallonsoda, sockerdricka, päronsoda m fl på bred front. Undras om de går bra ihop med ostron?
Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.297