23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Lyfter både locket och branschen – Hallå där Liplid

När förpackningsbranschen samlas i Malmö för Pack Point Nordic den 6 november är ett av partnerföretagen på plats Liplid.

Vad är det viktigaste ni kommer att presentera på Pack Point Nordic, och hur reflekterar det aktuella trender och innovationer inom förpackningsindustrin?

– Det viktigaste vi kommer att visa upp i Malmö är vår helt plastfria lösning för engångsmugg och lock, en innovation som sätter en ny standard i branschen. Våra produkter är tillverkade av naturmaterial som träflis från gran och tall, vilket gör dem komposterbara och med ett mycket lågt CO₂-avtryck. Vi har lyckats skapa en fiberbaserad mugg som är 100 % plastfri, till skillnad från de flesta andra på marknaden som fortfarande innehåller plast, ofta dolt i lim eller beläggningar. Dessutom använder vi 25 % mindre råmaterial än traditionella alternativ, vilket gör vår lösning både hållbar och resurseffektiv. Konsumenten ska enkelt kunna göra ett miljövänligt val, utan att kompromissa med smak, kvalitet eller användarupplevelse, konstaterar Jesper Berthold och Håkan Löfholm.

Vilka specifika utmaningar och möjligheter ser ni för er kopplat till förpackningsindustrin, och vilka strategier har ni för att hantera dessa?

Den största utmaningen är att många mellanhänder och inköpare är ovilliga att byta ut det som redan fungerar, även om det innebär att man fortsätter använda produkter som bryter mot regler kring plastinnehåll. Det finns ett motstånd mot förändring, särskilt när det saknas ekonomiska incitament att följa regelverken. Vår strategi är att skapa ett starkt marknadssug genom att erbjuda en lösning som är både bättre för miljön och bättre för användaren. Vi har från början valt ett material som inte skadar naturen, och vi håller ett nära öga på nya regelverk och materialutveckling – därför är vår närvaro på Pack Point Nordic så viktig.

Vilka förväntningar och mål har ni för er medverkan på konferensen, och hur hoppas ni att er närvaro kommer att påverka branschen och skapa värde för era kunder?

Vi ser konferensen som ett tillfälle att nå ut till fler beslutsfattare och visa upp våra produkter i praktiken. Målet är att fler ska få upp ögonen för hur enkelt det kan vara att välja hållbart, att kunna hålla en kopp med varmt kaffe utan att bränna fingrarna. Och att dricka från koppkanten som hemma, utan att bränna läppar eller tunga. Det är en ny drickupplevelse vi erbjuder och vi hoppas att vår närvaro inspirerar fler aktörer att våga tänka nytt och välja bättre.

Tack Jesper Berthold och Håkan Löfholm!

Hela programmet, anmälan och övrig info hittar du på den här länken.

Pack Point Nordic Se tema
BREAKING
{{ article.headline }}
0.142|