23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Modernare mjukost visar vägen för Kavlis nya formspråk

Kavli introducerar en ny förpackningsdesign som ska stärka varumärkets identitet och kommunicera företagets samhällsengagemang.

Först ut är Kavlis mjukost, där den nya designen kombinerar lekfullhet med tradition. Den uppdaterade identiteten inkluderar en ny logotyp och en symbol som markerar Kavlis ägarsyfte: att hela överskottet går till goda ändamål via Kavlifonden.

– Det nya designmaneret har gått i en modern lekfull riktning med tydlig smakdifferentiering, samtidigt som vi lyckats bevara det hundraåriga arvet. Vi lyfter också vårt varumärkeslöfte ännu tydligare på förpackningen, kommenterar Annika Skardal, Senior Brand Manager, på Kavli.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078