23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Arla uppdaterar kvargkostymen: ”Kan nå ut till fler och producera mer”

Kvargboomen fortsätter och Arla gör om designen för att hävda sig i den tuffa konkurrensen.

Hälsovågen tycks inte tunna ut. Jakten på livsmedelsguldet protein fortsätter. Stundtals förra året var det tomt på den proteinrika kvargen i butikshyllorna. Skånemejeriers Lindahls hann knappt få fram förpackningar, och valde att leverera utan logga för att hinna med det ökande efterfrågan.

Skånemejerier miljoninvesterar i en ny produktionslinje och har precis knutit upp ett samarbete med influerarbyrån Cure Media för att lyfta kvargförsäljningen. Nu väljer Arla att göra om sina förpackningarna och utökar med ny smak.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.117