23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Påsar på tillbakagång ger 1,7 miljoner till miljöorganisationer

Än så länge genererar klädkedjans påsförsäljning ett överskott, men ambitionen är att minska konsumtionen.

För åttonde året i rad skänker Kappahl Group överskottet från sin försäljning av påsar till organisationer som arbetar för hållbar utveckling. Samtidigt konstaterar man att trenden med minskad påskonsumtion fortsätter bland både Kappahls och Newbies kunder. Det framgår av ett pressmeddelande.

Kappahl-gruppen har sedan 2017 jobbat aktivt för att minska konsumtionen av påsar och öka medvetenheten om påsars negativa miljöpåverkan, som en del i gruppens åtagande att vara med och skapa en ansvarsfull modevärld. Arbetet med att minska påskonsumtionen innefattar även att det överskott som påsförsäljningen ger går till organisationer som arbetar för hållbar utveckling. Det är organisationer i Kappahl Groups försäljningsländer som man har partnerskap med. I Sverige går överskottet till Håll Sverige Rent. I Norge går överskottet till Handelens Miljøfond, i Finland till Håll Skärgården Ren och i Polen till Nasza Ziemia (Vår jord).

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141