23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Anrik 185-åring kammar hem dubbelt i Svenska Designpriset 2024

Liljeholmens Stearinfabrik har tilldelats två prestigefyllda utmärkelser för en lyckad redesign vid Svenska Designpriset 2024.

Den nya förpackningsdesignen, som funnits ute i handeln sedan 2023, fick ta emot utmärkelser i tävlingskategorierna ”Grafisk identitet–redesign” samt ”Förpackning”. I båda fallen utsågs den anrika stearinljustillverkaren till "People's choice".

Den nya uppdaterade logotypen och varumärkesidentiteten bygger på samma mörkblå färg som tidigare medan helheten har fått ett mer modernt och samtida uttryck. Arbetet, som tagit drygt två år, är resultatet av ett samarbete med den Malmöbaserade varumärkesbyrån Guts & Glory.

– Det är ett stort erkännande att få folkets röst, så det är extra roligt att vinna det priset, säger Anna Morau, marknadsdirektör på Liljeholmens Group.

Design Se tema
BREAKING
{{ article.headline }}
0.105