23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Coop Sverige: ”Det är kul att konsumera hållbart”

Ny design och tydlig hållbarhetsdeklaration ska lyfta imagen på Coops havredrycker.

Dagligvarukedjan Coop designar om sina Från Sverige-märkta havremjölksprodukter och låter hållbarhetsdeklarationen ta tydlig plats på förpackningen.

Via en QR-kod på förpackningens ena kortsida kan kunden ladda ner Coop-appen och skanna varan via dess streckkod för att få svar på vilket hållbarhetsavtryck drycken har.

Hållbarhetsdeklarationen spänner över tio hållbarhetsområden. Bland annat om varan producerats under schyssta arbetsförhållanden eller om den använder jordens vattenresurser på ett ansvarsfullt sätt.

– Med den nya designen på Coop havredrycker vill vi skänka lite glädje till butikshyllan och förmedla att det är kul att konsumera hållbart, säger Jonas Malmquist, designchef Coop Sverige.

Sanna Mander, illustratör i Helsingfors, har ritat de skrattande Ha-ha-havredrycks-karaktärerna.

Design Se tema
BREAKING
{{ article.headline }}
0.162