23948sdkhjf

Kivik vill förpacka dryck på burk – köper in sig i Canman

Övertygade om att marknaden kommer att se mer olika typer av dryck i burk. 

Kivik vill kunna förpacka sin dryck även i burkar, men på grund av platsbrist har det inte funnits möjlighet att bygga ut och ge plats för sådan produktion på fabriken på Österlen. Därför köper det familjeägda musteriet nu in sig i Canman.

– Fyllning i burk är efterfrågat och vi ser inga tecken på att trenden kommer avta. Snarare är vi övertygade om att kommer vi se mer olika typer av dryck i den här förpackningslösningen, säger Kiviks Musteris vd Thomas Jensen om det nya delägarskapet. 

Canman startade 2016 i Umeå och arbetar med allt från så kallad mobil tappning, till blandning och tappning på produktionsanläggningen i Göteborg, service av tappningsmaskiner och försäljning av burkar. 

Canman kommer att fortsätta vara ett oberoende företag, majoritetsägt av grundarna, men nu med Kiviks Musteri som delägare.

– CanMans övergripande syfte är att skapa hållbar affärsnytta för dryckesproducenter. Detta ligger väl i linje med Kiviks Musteris positionering. Vi, som ungt entreprenörsbolag med ständigt fokus på problemlösning och nära kundrelation, tillsammans med Kiviks Musteris mångåriga kunskap, kvalitet och långsiktiga arbete är en strålande matchning med många synergieffekter, kommenterar Canmans vd Tor Troeng.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063