23948sdkhjf

Pressbyråns kaffekoppar får ny design

I en limiterad upplaga har Pressbyrån bytt ut sina kaffekoppar mot Konstnärskoppen.

Konstnärskoppen, vars syfte är att göra konsten mer tillgänglig och folklig, har lanserats av Pressbyrån för andra året i rad. Runt om i landet har kaffekoppen fått ett nytt utseende och pryds nu av ett konstverk.

– Många kan säkert känna igen sig i att konst kan vara lite svårtillgänglig. Det vill vi ändra på genom vår kanske mest vardagliga ritual – kaffedrickandet, samtidigt som vi erbjuder lite färg bland allt det gråa. Det känns dessutom helt rätt i tiden att kunna erbjuda våra kunder ett avbrott i vardagspendlandet genom konst som, bokstavligen, finns till hands, säger Lennart Schultz, Marknads- och kommunikationschef på Reitan Convenience i Sverige, i en kommentar.

Det är konstnären Estelle Graf som har designat årets koppar.

– Det är en stor ära för mig att ha fått göra Konstnärskoppen i år. Framförallt betyder det jättemycket att få möjligheten att möta människor i hela Sverige med något jag skapat. Projektet har varit speciellt och inspirerande eftersom kopparnas cylinderform gör att det inte finns någon tydlig början och slut, vilket gör att inget blir som man tror. Det känns kittlande att tänka på att folk ska gå runt med sitt kaffe med mitt motiv på stan, säger Estelle Graf.

Kaffekoppen är inne på sin sista vecka innan den går tillbaka till sitt gamla utseende.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08