23948sdkhjf

Han ska boosta försäljningen av ”grön metall”

Martin de Olde har utsetts till ny försäljningschef för det globala schweiziska förpackningsföretaget Hoffmann Neopacks affärsområde Tins.

Med mer än 20 års erfarenhet av försäljning, marknadsföring och affärsutveckling påbörjade Martin de Olde sin karriär i Hoffmann Neopack sommaren 2023 som tf. försäljnings- och utvecklingschef.

Dessförinnan har han drivit ett eget konsultföretag samt verkat som landschef för marknadsföring och affärsutveckling på GEA Group.

– I sin interimroll visade Martin snabbt sin erfarenhet och medfödda förmåga att leda våra säljteam i hållbar tillväxt inom konservverksamheten för olika konsumentsegment. Vi är övertygade om att hans omfattande erfarenhet och insikt kommer att ge honom framgång i den nya rollen, säger Christoph Peternell, vd för Tins business unit.

Hoffmann Neopack har introducerat flera nya plåtprodukter under de senaste månaderna, inklusive en helmetallversion av barnsäkra burkar med hög barriärkapacitet.

Leverantören framhåller även sitt koncept "grön metall" som omfattar alla plåtburkar som producerats i Schweiz och Nederländerna. Konceptet uppges minska koldioxidutsläppen från plåttillverkningen med 70 procent.

Martin de Olde efterträder den avgående försäljningsdirektören Karin Paldanius som lämnar företaget i slutet av året.

Artikeln är en del av vårt tema om På Nytt Jobb.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094