23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ahlgrens bilar ändrar förpackningsdesign efter femton år

Ahlgrens bilar fyller 70 år och för första gången på femton år får förpackningen en ny förpackningsdesign.

De nya påsarna för Ahlgrens bilar är numera designade med landskapsmotiv där Ahlgrens bilar rulla fram. Varje smak har fått ett anpassat landskap utifrån smakprofil för att förtydliga särskiljning mellan smakerna.

– Bakgrunden till designförändringen grundar sig i att vi tagit fram en ny positionering för Ahlgrens bilar med syftet att ta tillbaka vårt arv av att inspirera konsumenter till lekfullhet och glädje. I samband med arbetet insåg vi betydelsen av att även återspegla det i vår förpackningsdesign, berättar Clara Salomon, Senior Brand Manager på Cloetta, i pressmeddelandet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11