23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ahlgrens bilars gröna reklam fälls – inte så grön förpackning

Reklamombudsmannens, RO, fäller Ahlgrens bilar för vilseledande miljöpåstående. Det är budskapet om att de lanserat en ny "grön" förpackning som får reaktioner.

Den anmälda reklamfilmen är en tio sekunder lång reklamfilm som cirkulerad på Youtube under tre veckor. I reklamfilmen visar Cloetta en symbol för "PlantPack" på en påse för Ahlgrens bilar. Samtidigt hörs en röst som säger "Sveriges mest sålda godispåse går nu över till förpackningsmaterial från växtriket för att minska vår klimatpåverkan”. Men Reklamombudsmannen håller inte med att den är så grön som Cloetta påstår, utan vilseledande och fäller nu reklamfilmen för vilseledande miljöpåstående.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11