23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Efterfrågan på livsmedels-förpackningar i Europa förväntas öka

Under pandemin, när kaféer och restauranger stängde ner, började de flesta konsumenter laga mer mat hemma, vilket ökade intäkterna från dagligvaruhandeln. För närvarande leder dock den stigande inflationen till en nedgång i matkonsumtionen.

Efterfrågan på livsmedelsförpackningar fortsätter dock att växa, om än i en långsammare takt och inte över hela linjen. I den här artikeln sammanfattar vi Ceresanas analys av denna marknad.

I studien från det tyska marknadsundersökningsföretaget tar de inte bara hänsyn till filmer, påsar, burkar, tuber, burkar och andra primära förpackningar, utan även sekundära och transportförpackningar. Ceresana-analytikerna förutspår att den totala efterfrågan på livsmedelsförpackningar i Europa kommer att nå en volym på cirka 41,7 miljoner ton år 2031.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.173