23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Dela sida
Sponsrat innehåll

Förpackning med ny design skall lättare få kunderna att välja vårt varumärke.

En ny och förbättrad förpackningslösning bidrar till att öka kundernas interesse för ditt varumärke och din produkt. Detta grepp har Mills använt sig av och har nyligen relanserat två slags margarin i ny skräddarsydd förpackning från RPC Superfos.

Förnyelse inom förpackning hjälper till att behålla kundlojalitet och att skapa ett ökat intresse för produkterna. Det upplevde den norska tillverkaren av margarin och smörprodukter, Mills. Företagets två produktlinjer Soft Flora och Vita hjertego’ har fått ett nytt utseende i en skräddarsydd förpackningslösning från RPC Superfos och den har tagits emot med öppna armar.

Enhetligt utseende skapar igenkänning
Ole Kristian Vestbekken, Senior Emballagekonsulent hos Mills, framhäver att konkurrensen på margarinmarknaden är hård och att det hela tiden krävs drivkraft och utveckling – även på förpackningsområdet. Han säger:

"Med den nya förpackningen har vi lyckats skapa en enhetlig som ger oss en klart förbättrad exponering på hyllorna ute i butikerna. Både Vita hjertego’ och Soft Flora finns i tre storlekar och de har alla samma visuella uttryck."

"Vi är mycket nöjda med resultatet av arbetet med att gå från den gamla till den nya förpackningen. Kunden känner lätt igen förpackningen och den stärker våra kunders relation till våra produkter. Vi har lyckats med att skapa ett helt speciellt uttryck för Soft Flora och Vita hjertego’ som inte lämnar någon tvekan om vem som står bakom varumärket."

Ett lock med detaljer
Mills har lagt stor vikt på lockets utformning för att skapa ett unikt utseende och optimal funktionalitet. Dekorationen antyder att det handlar om en mjuk produkt med naturliga ingredienser. In-mould labelling har gjort det möjligt att göra grafiken på förpackningen detaljerad och tydlig – även på lockets kant finns det plats för budskap till kunden, till exempel bredbar och välj med hjärtat samtidigt som den unika kanten också indikerar öppningställe.
"Lockets kvalitet spelar också en stor roll för oss. Vi valde därför ett formstabilt snap-on-lock i PP som inte deformeras vid frekvent användning."

Ett team från Mills och en industriell designer har tillsammans med RPC Superfos utvecklat den nya förpackningslösningen:

"Det har varit ett perfekt utvecklingsprojekt som gått helt enligt regelboken. Vi har arbetat mycket nära med RPC Superfos, delat våra idéer och genomfört de bästa av dem", avslutar Ole Kristian Vestbekken.

Berry Superfos
Spotorno Allé 8
2630 Taastrup
Danmark
VAT nummer: DK43239511

Kontaktperson

UVN
Ulla Vennervald Nielsen
EA & HR Operations Excellence Manager
+45 59111151 ullavennervald@berryglobal.com

Sänd till en kollega

0.047