Sponsrat innehåll
100% återvinningsbara öl- och ciderförpackningar sticker ut
Att sända rätt signaler på hyllan och online är viktigt för att synas och sticka ut bland andra varumärken.
Från törsten efter hantverksöl till en smak av alkoholfritt och smaksatta varianter till säker och stadig tillväxt i e-handelsförsäljningen. Globala händelser och avgörande skiften vad gäller shoppingvanor har påskyndat förändring - och kanske förändrat sättet att sälja för alltid. Det har aldrig varit mer aktuellt än nu att tänka innovativt om förpackningar.
- Stick ut på hyllan
Man har inte råd att låta sina produkter försvinna på hyllan. Vi på DS Smith hjälper till med smart, innovativ förpackningsdesign och uppseendeväckande tryck som gör att man syns och sticker ut. - Övergå snabbt och säkert till e-handel
Industrins experter tror att Covid-19 har påskyndat e-handelsutvecklingen med tre år – på tre månader! Innovativa e-handelsförpackningar och kunskap om distributionskedjor hjälper till att utnyttja möjligheterna inom e-handelsförsäljning. - Få bort onödig plast
75% av alla européer är oroliga för den stora mängden plastförpackningar som används idag. Av de personer i Storbritannien som såg Blue Planet II, ändrade nästan nio av tio (88%) sitt beteende som en följd. Vi erbjuder alternativ till plasten, i form av pappersbaserade öl- och ciderförpackningar. - Minska CO2
Många bryggerier har redan lovat att minska koldioxidutsläppen med 50% inom sin egen verksamhet och med 20% i hela leveranskedjan till år 2025. Genom att minska luften i förpackningen kan man reducera sitt koldioxidutsläpp och få bort hundratals lastbilar från vägen.
Läs mer om framtidens öl- och ciderförpackningar i vår broschyr som du kan ladda ner via länken: Beer & Cider - broschyr