23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Dela sida
Sponsrat innehåll

Nytt nummer av INSIDE!

Läs om flamstekt lax och osynlig skruv. Och företag som satsat på förpackningar som sticker ut i mängden.

Världen är full av gamla förpackningslösningar – som blivit kvar, eftersom de fortfarande ”fungerar”. Nya trender är det enda som sopar dem av mattan. 

Det är förstås både bra och dåligt. Bra, att något äntligen blir gjort. Men synd, med tanke på att moderna förpackningskunskaper kunde lett till smartare förpackningar betydligt tidigare. Med mängder av fördelar för både funktionen, ekonomin, slutkunden och planeten.

Miljömässig hållbarhet är dagens självklara trend. Starkt uppbackad av rapporter om plastfyllda hav och stigande temperaturer. Att minska problemen står högt på agendan i varje nytt förpackningsprojekt. 

Faktiskt lite i onödan.

Vad det egentligen handlar om är att spara pengar. Få bort onödigt material, förenkla inpackningen, minska risken för skadat gods, sänka transportvikterna samt effektivisera distribution och hantering. På varje punkt vi kan förbättra händer det – simsalabim! – att förpackningen blir både miljösäkrad och bantad på onödig plast.

I det här numret av Inside finns ett uppslag om Upgrade Solutions. Kolla in det, och håll med om att nya trender enbart handlar om att höja dina förpackningar en bit över mängden.

Hör av dig så börjar vi direkt.

Läs hela magasinet här: INSIDE #7

DS Smith Packaging Sweden AB
Wellvägen 2
331 25 Värnamo
Värnamo kommun
Sverige
VAT nummer: SE5560368507

Kontaktperson

PI
Pär Ingelsten
Digital & Marketing project coordinator
+46 370 421 42 par.ingelsten@dssmith.com

Sänd till en kollega

0.033