23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Dela sida
Sponsrat innehåll

Plast eller papper?

Frågor om miljö och hållbarhet är högt prioriterade hos WILLYS. Så frågan besvarades utan tvekan, med hörbart leende, av marknadsföringsansvarige Abed El-Aaraj.

-Vi har stenhård koll på våra leverantörer, inte minst när det gäller miljö- och hållbarhetsfrågor. Att använda stortavlor och butiksmaterial i papp stämmer helt med vår filosofi.

Olika budskap
Kontakten med Lars Fransson och DS Smith har många år på nacken, berättar Abed. En avgörande faktor då, var förmodligen EasyAd - de screentryckta stortavlorna av wellpapp. Vändbara, med möjlighet till budskap på olika sidor, enkelt monterade i ramar med snäppfunktion, helt utan lim.
   - Vi använder stortavlorna både på parkeringen vid butikerna och som utvändiga väggtavlor. Och vi jobbar både med taktiska kampanjbudskap, som ger en påminnelse innan man går in i butiken och strategiska budskap som bygger varumärke och fördjupar kundrelationen.

Puffar i ryggen
- Exempel på strategiska budskap är kampanjen för vår e-handel. Den puffar för ett bekvämt sätt att handla som erbjuds i ca hälften av våra 155 butiker. Givetvis med valmöjligheten att få varorna hemkörda eller för avhämtning i valfri butik.
   - I övrigt gäller det att sända budskap som stärker vår ställning som ledande lågpriskedja. Oavsett om kunderna bestämt sig för vad man ska handla redan på hemmaplan, eller reagerar positivt på en puff i ryggen vid butiken.

Uppföljning i butik
Stegen från den parkerade bilen till själva butiksmiljön kan tyckas kort. Men inte för det mänskliga minnet. Att följa upp med budskap i butiken är en självklarhet för Willys. Och även då med hjälp av de signaleffekter som erbjuds av DS Smith.
   - Vi jobbar med ett komplett upplägg där DS Smith levererar allt, säger Abed. Vi formar ord och bild för alla enheter inhouse och får sen allt tryckt, levererat och uppsatt. Ett väl fungerande upplägg där alla har full respekt för timing och ledtider.

Full synk
Lars Fransson på DS Smith berättar att han i många år har propagerat för upplägget "den röda tråden" - att kunder som möts av ett budskap hemma eller ute på stan möter samma erbjudande vid och inne i butiken.
   - Hos Willys märker vi tydligt att den röda tråden har landat, säger Lars. Och Abed tillägger:
   - Allt är delar av den totala marknadsmixen. Och vill man ha full utdelning på sin marknadsinvestering så gäller det att högra handen vet vad den vänstra gör.

Bred kompetens
Samtalet med Abed El-Aaraj tyder på att man utnyttjar flera olika kompetenser hos sin skyltleverantör i Norrköping:
   - Vi vet vad de kan när det gäller enheter både utanför och inne i butiken. "Gångtunneln" där vi trummar för vår e-handel, standéer och andra butiksenheter är bra exempel på heltäckande service.
   - Alla våra idéer och behov blir tillgodosedda med förväntad kvalitet. Att sen allt är av papp är en fördel som stärker vår image som modern och miljömedveten butikskedja.

Vill du läsa fler artiklar om våra kunder? Läs vårt kundmagasin INSIDE här: www.dssmithpackaging.se

DS Smith Packaging Sweden AB
Wellvägen 2
331 25 Värnamo
Värnamo kommun
Sverige
VAT nummer: SE5560368507

Kontaktperson

PI
Pär Ingelsten
Digital & Marketing project coordinator
+46 370 421 42 par.ingelsten@dssmith.com

Sänd till en kollega

0.063