23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Dela sida
Sponsrat innehåll

Ny storsäljande godisburk i livfulla färger från Superfos

Den engelska godistillverkaren Tangerine Confectionery återlanserar sin godisserie Barrett och ökar försäljningen med en ny, iögonfallande Superlift®-burk från Superfos, ett företag i Berry Global.

Storlek, kvalitet och finish. Det är främst dessa tre egenskaper på förpackningen som ligger bakom den brittiska godistillverkaren Tangerine Confectionerys beslut när de valt Superfos SuperLift®-plastburk för att återlansera sin säsongsbetonade godisserie Barratt Retros. Burkarna har en iögonfallande design i livfulla färger som gör att de lätt skiljer ut sig från andra varor på hyllorna i Storbritannien och Australien, där de säljs med stor framgång i storlekarna 750 g och 630 g.

Tangerine Confectionery har tidigare provat andra typer av förpackningar för kampanjvaror, men med de nya SuperLift®-burkarna från Superfos har man valt en annan väg, och den har fallit konsumenterna i smaken. De nya burkarna är gjorda av återvinningsbar PP (polypropylen) och placeras synligt i butikerna. 

Hög kvalitet ökar försäljningen

Enligt Russell Tanner, som är Marketing Manager och Category Management Director på Tangerine Confectionery, är konsumenterna väldigt förtjusta i godiset och den nya burken.

”Den fantastiska finishen på den nya burken hjälper till att framhäva den roliga och sprudlande sidan av vårt märke och vi har sett en markant ökad försäljning. De senaste årens försäljningssiffror var positiva och med burken från Superfos har vi sålt ännu mer.”

”SuperLift®-lösningen passar vårt märke perfekt – det är en förstklassig produkt. Den ser fin ut på hyllan och är en perfekt konfektyrpresent till dig själv och andra. Det var det budskapet vi ville få fram med den nya burken, och det har vi verkligen lyckats med.”

Effektiv designprocess med säkerhetsförslutning

Dekorationerna på burken är gjorda med In-Mould Labelling, som gör det möjligt att arbeta med kreativ design. Inför utvecklingen av det visuella uttrycket arrangerade Tangerine ett gemensamt möte mellan sin designbyrå och Superfos. Resultatet blev en mycket effektiv och lyckad designprocess.

”Tack vare det gemensamma mötet var det möjligt att göra ändringar som kunde godkännas på en gång. Processen gick bra och nu har vi börjat använda samma metod för andra projekt i företaget”, säger Russell Tanner.

Ett ytterligare plus med lösningen från Superfos är den unika säkerhetsförslutningen på SuperLift®-burken: 

”Förut har vi haft problem med säkerhetsförslutningen på andra säsongsbetonade emballage. Men med SuperLift® från Superfos får vi inte längre några klagomål om detta från kunderna.”

Mer framgång på gång

Tangerine Confectionery är totalt sett en nöjd kund. Den positiva erfarenheten med det nya emballaget har sett till att partnerskapet med Superfos kommer att fortsätta:

”Vi är mycket nöjda med hela processen och vårt samarbete med Superfos. Deras team är fantastiskt på att besvara de frågor vi har om emballaget. Därför har vi valt att anlita Superfos som leverantör igen inför nästa säsongs kampanj”, avslutar Russell Tanner.

Berry Superfos
Spotorno Allé 8
2630 Taastrup
Danmark
VAT nummer: DK43239511

Kontaktperson

UVN
Ulla Vennervald Nielsen
EA & HR Operations Excellence Manager
+45 59111151 ullavennervald@berryglobal.com

Sänd till en kollega

0.046