23948sdkhjf

PACK@lunch hos Boxon

Visade hur rätt etikett kan ge både effektivitet och kundlojalitet!

Vårens 6:e och sista PACK@lunch gästade Boxon Systems i textilstaden Borås. Denna gång med fokus på hur intelligent märkning och rätt etikett kan ge dig koll på värdekedjan.

Max Isaksson, Eton inledde seminariet med att presentera hur Eton gått till väga i sitt RFID-projekt – varför man satsat, vilka resultat man uppnått och vilka möjligheter tekniken ger Eton att skapa kundlojalitet. Peter Nilsson, Herpa Tech visade på trender och hur man med hjälp av RFID kan addera värde, som ger payback. Alexander Dellborg, Vilant Systems, gav en rad exempel på företag som satsat och redogjorde för resultaten.

Lagerhantering dominerar fortfarande bland applikationerna, men vi fick också höra om andra spännande exempel. Christian Håkansson, ÅF gav en intressant exposé av RFID igår, idag, imorgon och belyste såväl den gynnsamma kostnadsutvecklingen som den relativt långsamma spridning vi sett av tekniken.



Under den följande paneldiskussionen diskuterades bland annat frågor om hinder och möjligheter för den framtida utvecklingen och implementeringen av RFID-tekniken. En viktig rekommendation var att fokusera på mål, behov och vilken information företaget har nytta av att ha tillgång till, snarare än tekniken.

Lotta Samuelsson, vd Boxon Systems, dagens värdar, avrundade PACK@lunch med att visa produktion och demonstrationsrum för intresserade deltagare. Över 70 var anmälda till lunchseminariet.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.095